image_pdfimage_print
  • Start: Nederland

143. Na 8 maanden terug in Nederland, een fantastische ervaring rijker, nu de samenvatting

Wat hebben we een fantastische wereld, maar we zijn er helemaal niet zuinig op, als we niet heel snel gaan werken aan verbeteringen, dan is er over een paar jaar niets meer over van deze prachtige planeet. Wordt wakker regeringen, maar ook alle bewoners van deze planeet, want als je nu ziet dat de hele Amazone in Brazilië bijna in brand staat met medeweten van de president van dit land, dan moet zo’n man toch direct aan- of opgepakt worden. Misschien is het handig, dat wij ook in Nederland beginnen minder plastic te gebruiken, laat iedereen naar een een festival gaan met zijn eigen flesje of beker en geen plastic…

• Alaska,  Start: Nederland

142. Van Anchorage Alaska naar Los Angelos Californie en dan Londen Amsterdam

Een nachtje slapen in Anchorage en werden meteen geconfronteerd, dat we de terrasdeur niet open konden zetten omdat hier wel beren voorkwamen, dus dat was jammer, maar aan de andere kant kun je zeggen, dat we een geweldig gevoel hadden dat we nog steeds in een overweldigend mooie natuur waren van Alaska, waar we zo van hebben genoten. Jammer dat hier een anti klimaatman als Trump de president van is. We vlogen met Alaska airlines en ik moet zeggen dat ging er niet erg rustig aan toe, we vertrokken op tijd, maar de race over het vliegveld naar de startbaan hadden we nog niet eerder zo heftig meegemaakt en dat…

• Start: Nederland

141. We verlaten ons schip en vertrekken naar Anchorage Alaska

Wat hebben we genoten op deze cruise en voor Gerard is het een van de meest interessante landen die hij op onze wereldreis heeft meegemaakt. Wat een fantastische natuur waar we 8 dagen van hebben mogen genieten. Alles is tot in de perfectie is geregeld, op de boot, maar ook bij het vertrek van de boot naar de bus, onze rugzakken zaten al in de bus toen wij daar aankwamen en dat ging in zo n snelheid, onvoorstelbaar. Vanuit Witthier werden we met een bus naar Anchorage gebracht, maar eerst nog een kleine excursie door Whittier, een plaatsje dat ooit door de regering was aangewezen als militaire basis, maar wat…

140. Alaska, DEEL II Van Skagway naar Whittier, Anchorage Alaska

De staat Alaska is een heel speciaal land, het heeft 740.000 inwoners. Veel Amerikanen van buiten Alaska gaan jaren werken in Alaska, het heeft n.l. nogal wat voordelen belastingtechnisch gezien. Veel mensen proberen een jaar of 10/20  te werken, d.w.z. ieder jaar per persoon, $ 2000 belastingvrij ook wordt er weinig belasting over de goederen betaald, dus al met al wel heel wat voordeliger dan in andere staten van Amerika om te wonen. Maar, wil je dat ook?? De enige plek moet dan wel Anchorage zijn, want de rest is niet echt geweldig om te wonen. Circa 12000 jaar geleden werd Alaska voor het eerst gekoloniseerd door Eskimovolkeren en diverse…

• Alaska,  Canada,  Start: Nederland

139. De ultieme cruise naar Alaska DEEL 1

Vandaag vertrokken we van Vancouver Island, vanuit Victoria, naar Vancouver Stad, Oh wat staat ons nu weer te wachten. We vertrekken van Swartz Bay naar Tsawwassen. We gaan nog eerst een nachtje in White Rock slapen, daar wonen Linda en Chris, die we in Sedona in Arizona  USA hebben leren kennen. Mieke en Paul, de nicht en neef van Gerard hadden ons aangeraden van Victoria naar het vaste land de boot te nemen, omdat deze route veel mooier is dan hoe we aangekomen waren op Vancouver Island. De prijs is hetzelfde, maar inderdaad veel mooier. We hebben in White Rock met Linda en Chris een heerlijke wandeling langs de kust…

• Canada,  Start: Nederland

138. Familie in Canada? hoe bijzonder is de familie van Gerard? heel bijzonder!!!!!!!

Vandaag reizen we van het vaste land van Vancouver  Britisch Columbia, naar Vancouver Island. Gerard is helemaal in zijn nopjes, want vandaag gaan wij zijn Tante Annie (90 jaar en 6 kinderen ) en Oom Arnold (86 jaar en 2 kinderen) bezoeken. De komende 10 dagen zullen we bij neef Paul en zijn vrouw Anne (zoon en schoondochter van tante Annie) logeren en gingen dan na onze aankomst even heerlijk pizza eten en ik kan jullie zeggen, ze waren heel lekker.     Tante Annie vond deze hond zo mooi toen deze nog in het nest lag en er waren er nog twee, dus ze adviseerde Anne ook de andere…

137. Vandaag gaan we van Vancouver, naar Whistler, Kamloops, Bannf, Jasper, Vancouver

Vandaag vertrekken wij met de bus vanuit Seattle naar Vancouver op het vasteland in Britisch Columbia. Een van de laatste etappes naar het einde van onze wereldreis. Wij gaan van het vaste land van Canada, naar Vancouver eiland en daarna weer terug naar Vancouver stad, waarvandaan we over 3 weken vertrekken voor de cruise naar Alaska. Vancouver, ooit ontdekt in 1792 door George Vancouver wiens voorouders uit het Drentse Coevorden kwamen, het kasteel van de familie van Coevorden  staat nog steeds in het Drentse Coevorden. Het prachtige station van Seattle Wij zaten in een hotel, vlakbij het stadion waar vanavond een voetbalwedstrijd werd gespeeld en buiten het stadion was het…

• Noord Amerika,  Start: Nederland

136. De Boeing fabrieken, van de fam. Boeing uit Hohen Limburg Sauerland

Dit was toch wel erg leuk, dat we bij onze oude buren op visite konden, ik bedoel te zeggen, de familie Boeing komt uit Hohen Limburg in het Duitse Sauerland en dat is toch niet zo ver van Enschede. Nee alle gekheid op een stokje, dat is natuurlijk te lang geleden, maar de familie Boeing uit Hohen Limburg uit het Duitse Sauerland, vertrokken naar Amerika in 1868. De ouders van William Edward Boeing, de grondlegger van de Boeing Company,  emigreerden in 1868 en papa Boeing maakte groot geld in de houthandel en kon zijn zoon dus laten studeren. William Edward Boeing, is geboren in 1881 in Detroit en overleden in 1956.…

135. De stad Seattle en The Space Needle

Vandaag na een heerlijke nachtrust een dagje naar Seattle stad en hebben we alle tijd. We kunnen vandaag de auto laten staan en gaan ons heerlijk laten verwennen door met de Metro te gaan. Fantastisch en de stad is veel leuker dan we gedacht hadden. Met de Metro is het spotgoedkoop en helemaal als je pensionado bent. Aangekomen in het Amtrak station, gaan we proberen tickets te bestellen voor onze reis naar Canada,  Vancouver stad. Helaas, er zijn nog wel tickets voor een bus, maar de trein zit stampvol voor de komende dagen en dus gaan we maar met de bus, gauw de tickets besteld, zodat we niet achter het…

• Noord Amerika,  Start: Nederland

134. The Pacific Coast Highway, een Beauty

We zijn vandaag heel enthousiast, dat we San Francisco verlaten en langs de schitterende Pacific Coast Highway richting Seattle vertrekken. Gerard heeft wel eens deze weg gereden van San Francisco naar Los Angelos,  maar dit stuk naar Seattle is voor ons  helemaal nieuw en dat is het leuke van reizen. We hadden eerst over Sacramento willen rijden, omdat het liedje ons allebei nog in de oren zit van de 70er jaren, maar dan moesten we eerst het binnenland weer in en misschien viel Sacramento wel heel erg tegen en, je kunt natuurlijk niet elke plaats aandoen, daar moeten we dan nog maar eens een nieuwe vakantie aan spenderen. We zijn…