• Chile,  Start: Nederland

112. Fenomenen in Santiago de Chile, Kroeg, Kerk en Kunst

Ieder land heeft ze wel, mooie, grote, kleine of gekke fenomenen, zo ook in Chile, vooral in de stad Santiago de Chile. Voor jullie weer een leuke kleine fotoreportage, over kruisbeelden in Santiago de Chile, die niet alleen iets met religie te maken hebben, maar ook met kunst. In de eerste instantie, de gewone kruisbeelden zoals we die ook in Nederland kennen     De onderstaande kruisbeelden, zijn door kunstenaars gemaakt en zien er echt heel geweldig uit. Ooit werkte ik bij een groot Internationaal concern, waarvan  onze directeur streng gereformeerd was en nogal eens een opmerking had over het geloof. Hij kon ook af en toe heel streng zijn…

111. Van Paaseiland naar Chile, wat een afschuwelijke ontdekking.

Best weer een beetje gek, dat je leuke mensen en een mooi eiland achter moet laten, maar zo gaat dat als je je reis zo hebt uitgestippeld. Wij hebben onze rugzakken weer gepakt en worden vanmorgen door onze gastvrouw Caroline om 09.45 naar het vliegveld gebracht. Ik zei het al toen we aankwamen op Paaseiland, als we geen bagage zouden hebben, zouden we gewoon naar het vliegveld kunnen wandelen.   Op het eiland hebben we een heel aardig stel leren kennen uit Santiago de Chile, Diego en Rocio en als er tijd is zullen we elkaar in Santiago ook weer ontmoeten, dus dat zouden we best leuk vinden. Zij waren…

• Chile,  Start: Nederland

110. Wat was ik nieuwsgierig!

Hoe zou het in werkelijkheid zijn, om al deze beelden nu in het echt te zien. Nou, ik kan je zeggen, wat geweldig. We hadden van ons hotelletje een mooie oude Hyundai mee gekregen,  om de hele dag het eiland mee rond te rijden en te genieten van alle pracht en praal. ik kon niet meer schakelen naar de tweede versnelling, maar dat gaf een extra dementie op dit eiland. We begonnen met een tocht langs de ruige kust, om van te genieten, om vervolgens een openlucht”museum” van kraters en bunkers te bezoeken. Eerst kwamen we langs een duur Hotel en een tenten Hostel, waar het vol stond met zwarte…

109. Paaseiland, waarom Boudewijn Buch hier zo graag kwam.

Het vertrek voor onze reis, van Tahiti naar Paaseiland,  had heel lang geduurd, zitten wachten op een vliegveld van ca. 19.00P.M. tot de volgende ochtend 03.00A.M. is wel 8 uur. Het duurde lang, want als je al die tijd niet kunt slapen, schiet de tijd niet op, vooral s’nachts, dan lijkt de tijd te kruipen. Wij kwamen s’morgens aan om circa 8.00 uur op Paaseiland. Het vliegtuig was op doorreis van Tahiti, via Paaseiland naar Santiago de Chile. D.w.z. iedereen moest uit het vliegtuig, de pas laten stempelen, omdat dit vliegtuig op Paaseiland ineens over ging van intercontinentale vlucht naar continentale/binnenlandse vlucht en konden de mensen straks in Chile zonder…

• French Polynesia,  Start: Nederland

108. Nog een mooie verrassing op Moorea

Nee we gaan niet trouwen hoor, mochten jullie dat denken uit de laatste alinea van de episode 107,  we hebben het vijftien jaar zo volgehouden, dus dat vinden we echt niet nodig. Misschien waren er sommigen onder jullie, die dachten, ohhh gaan ze nu trouwen? Nee, dat vinden wij net iets te veel van het goede en dat voor de lieve som van $USA 20.000 vinden wij jammer van het geld. Nee, maar er zijn andere dingen die goedkoper zijn en heel erg leuk. Wat heb ik toch altijd genoten van het golfen, zoveel plezier, dat ik het graag weer zou willen gaan doen, maar omdat Gerard niet golft, ben ik er…

107. Bora Bora of Moorea, jij mag het zeggen

We namen afscheid van de stad Papeete, waar we het heerlijk naar onze zin hadden gehad, maar ook weer blij waren naar wat anders uit te kunnen kijken. De stad heeft ons meer geboden dan wij verwacht hadden en zal ook in positieve zin in onze gedachten blijven. We  vertrokken naar het heerlijke eiland Moorea, waar iedereen die we tot nu toe hadden gesproken enthousiast over was. Weet je wat zo heerlijk is, dat we steeds prachtig weer hebben, af en toe eerder te warm dan te koud. Wij hebben ook een goede richting van reizen gekozen, dus blijven we steeds in goed weer reizen en gaan in het voorjaar naar…

• Start: Nederland,  Tahiti

106 Tahiti, Papeete, alleen de namen al.

Mochten de foto’s niet duidelijk zijn bij het vergroten, denk dan niet dat ze niet duidelijk zijn, even laten staan, want ze hebben de tijd nodig om zich aan te passen. TAHITI We hadden geen idee, wat we in Papeete, de hoofdstad van Tahiti zouden aantreffen. Niet dat het een boeiende stad is, maar het is ook niet zo dat het afschuwelijk is. We kregen te horen ga niet te lang in Papeete zitten, want dat is niet zo’n schone stad. Nou dat viel reuze mee!   Tahiti is een eiland in de Stille Zuidzee, vroeger Otaheite genoemd en bestaat uit twee vulkanische eilanden die met elkaar verbonden zijn. Het…

• Cook Island,  Start: Nederland

105. Fenomenen bij de Cookies!

NEDERLAND IN TRIESTHEID GEDOMPELD Gisteren in mijn laatste stukje van mijn artikel nr. 104, schreven we nog over de triestheid in New Zeeland en nu komt er weer zo’n gek om in Nederland mensen overhoop te schieten. Afschuwelijk en leven dan ook erg mee met iedereen die hierbij betrokken is, d.w.z. familieleden, vrienden, kennissenkring en buren, van de overledenen en de gewonden. Dit zijn excessen waar geen enkele Nederlander op zit  te wachten. Fantastisch dat er zoveel positieve mensen zijn geweest, die de politie blijkt te hebben geholpen. Dit zijn de mensen die een pluim verdienen, maar niet dat tuig, wat naar Nederland en New Zeeland komt en de boel…

104. Cook Island, wat een juweeltje! Een vakantie meer dan waard

NEW ZEELAND, WAT EEN VERDRIET, WIJ HUILEN MET JULLIE MEE. Vandaag is er voor heel veel mensen veel verdriet, door die afschuwelijk aanslag in zo’n vredelievend land als New Zeeland. Wij hebben er zo’n mooie tijd gehad en kunnen nog steeds niet vatten, dat dit iedere keer weer moet gebeuren. Overal in de wereld slaat de gekte toe, door geloof, fanatisme en extremisme. Wij zijn zulke gelukkige mensen, dat we daar niet in verzeild zijn geraakt en hopen dit ook nooit mee te hoeven maken. Afschuwelijk! Onze gedachten zijn vandaag in New Zeeland met hun grote verdriet. Het is wrang, maar toch gaat onze reis verder en kunnen en hoeven…

• New Zeeland,  Start: Nederland

103. Pukenui, Paihia, Russell, Albany, Waihiky, Auckland

Excuses voor het lange wachten, waarom? Lees dan ons verhaal! Vinden jullie de namen ook zo apart? Ik dacht voordat ik in New Zeeland aankwam, dat de namen veel meer Engels zouden zijn, maar we hebben hier natuurlijk wel met de Maorie’s te maken, dus heel veel namen stammen daar van af. Vanaf Cape Reinga vertrekken we fluitend richting Auckland, maar daarvoor moeten we nog wel even een paar overnachtingen maken. Onze doelstelling is om ook van de plaatsen waar we stoppen, nog even lekker te genieten. We hadden een prachtige weg en gingen het eerste gedeelte helemaal langs de kust, in een woord geweldig. Pukenui Als eerste gaan we…