Australië,  Start: Nederland

95. 21 Dode kangeroe’s, Scone, nooit bezoeken!

image_pdfimage_print
Zien we je of zien we je niet

Vanuit Gold Coast, gingen we richting Scone, een plaats in de binnenlanden van Australie en dat leek ons wel wat, maar achteraf was dat compleet een vergissing. Het had er ook mee te maken, dat dit weekend, niets, maar dan ook totaal niets aan overnachtingen te boeken viel aan de kust,  want het was een lang vrij weekend voor de Aussies, want maandag was Australien day, nationale feestdag en dit grijpen de Aussies natuurlijk aan om zoveel mogelijk buitenshuis door te brengen het liefst aan de kust of op zee.

De weg er naar toe
Zo dor was het bijna overal de voorgrond is de tuin

Scone e.o. een gebied waar veel paardenhandel wordt bedreven en die mensen zullen misschien best rijk zijn, maar het is ook een heel arme mijnstreek, dat zelfs een man in de supermarkt waar we waren ons vertelde, toen wij hem vroegen waar onze RB&B zou kunnen zijn, hij begon te lachen en zei, hier is niets mooi, waarom zou dan deze RB&B wel mooi moeten zijn.

Slaap- woongedeelte ensuiite
Zitgedeelte, waar we bij de airco heerlijk hebben gelezen
Buiten was het zeker 45 graden, dus dan maar in de airco

Deze plaats voegt niets toe om te bezoeken.
Het enige dat leuk was, leek de RB&B, maar zelfs dat was een tegenvaller. We dachten echt even lekker twee dagen uit te rusten en dat hebben we wel gedaan, maar geen enkele leuke ontspanning ergens, we bleven compleet verstoken van informatie van de gastheer of gastvrouw.
We hadden een heel slecht ontbijt, daarom hebben we zelf ons beleg e.d. gehaald in de supermarkt, er was nog geen gekookt eitje en alles wat je extra wilde moes je duur betalen.

LET OP!!!!

Denk niet dat we hier zelf negatief worden, van deze mensen, maar wij willen graag anderen waarschuwen, voor de valkuilen bij de RB&B’s. De meeste, vooral de dure en boven de 50-60 Euro’s doen zich vaak mooier voor dan ze werkelijk zijn.

We dachten toen ze ons had verteld waar we het beste zouden kunnen  gaan eten, dat dat het helemaal was, maar zelfs dat was een tegenvaller. Want het beste restaurant was gesloten, de tweede die ze ons had aangeraden, was echt zo’n schreeuwcafé, waar geen lak of smak aan het eten zat.

De tuin.

We hebben toen voor de volgende dag maar wat ingeslagen uit de supermarkt, zodat we nergens naar toe hoefden, lang uitslapen, daarna onze spullen voor het ontbijt meegenomen naar de ontbijtkamer, dan konden we tenminste hun brood gebruiken en hebben we ons bijna zegge en schrijve opgesloten in onze kamer, want in deze hele wijde omgeving is echt niets.
Gelukkig, was deze kamer lekker groot met een goede zithoek dus, hebben we die dag besteed aan lekker een boek te lezen, want midden in de prairie met meer dan 50graden heeft geen enkele zin om buiten te gaan zitten.

Het ergste vind ik, toen ik in het gastenboek had geschreven dat we het top hadden gehad, een een woord Marvelous, omdat ik ze niet in verlegenheid wilde brengen, had ze er nog voor wij vertrokken een verhaal onder geschreven, dat zij een goede gastvrouw was, dat ze een fantastisch ontbijt hadden, nou dan kan zeggen in een woord, SHIT
1. Het was niet zo schoon als het er op de plaatjes uitziet.

2. Geen service

3. Een zeer slecht ontbijt

4. De prijs was veel te hoog voor de kwaliteit die geboden werd, de duurste RB&B die we tot nu toe hebben bezocht.

Alleen de plaatjes waren hier prachtig en daar was alles mee gezegd.

Ik persoonlijk denk zo langzamerhand, dat er zoveel mensen een B&B beginnen, alleen voor het geld, maar niet omdat ze het leuk vinden, het lijkt er op dat ze denken, als het bed verschoond is en de badkamer schoongemaakt, alles wel geregeld is.
NEE, als je prijzen durft te nemen die soms ver boven de hotelprijzen liggen , biedt dan ook alle service die je kunt en maak je onsterfelijk met een fantastisch ontbijt, dan is de gast tevreden en kijkt leuk terug op dat logeepartijtje, want je vertrekt meestal na het ontbijt en hier waren de meeste mensen die alleen een kop koffie namen, maar lieten het ontbijt links liggen. We hebben gelukkig de gezichten tijdens het ontbijt van de andere gasten gezien (ze verhuurden drie kamers) en die waren niet echt vrolijk.

De natuur is natuurlijk even heel anders dan het stuk dat we vanaf Port Douglas hadden gereden en hadden dan ook gehoopt, dat we eindelijk de kangeroe zouden zien.

40 graden

21 dode platgereden exemplaren hebben we geteld langs de snelweg en niet een in levende lijve gezien. Erg jammer, maar we moeten dan toch maar een keer ergens naar een dierentuin, want het is wel jammer, als je mensen spreekt die ze wel hebben gezien.
Ook de Koala’s, ze waren er niet als wij er waren, dus hadden we waarschijnlijk s’morgens om 04.00 uur moeten gaan rijden, dan hadden we ze misschien alletwee gezien, of er een van onder of tegen de auto gehad..

Vandaar dat we het nog maar even met dit pracht kunststuk doen.

I.p.v. echt

Wij hebben er echt zin in, vertrekken vandaag naar Sydney, ik wil de stad zien, de Opera en natuurlijk de prachtige brug, waar je ook onder begeleiding tegenop en weer af mag lopen. Niet dat wij het gaan doen, maar wel leuk om te zien, dat er animo voor is en er toch heel wat mensen deze wandeling maken.

We kijken er naar uit!

Please follow and like us: