Start: Nederland

145. Op naar de volgende stap in ons leven, vanuit het mooie Twenthe

image_pdfimage_print

EEN VOLGENDE STAP IN JE LEVEN ZETTEN, is niet zo moeilijk maar hoe zorgvuldig moet je je voorbereiden_

Wat heerlijk weer een tijdje in de omgeving te zijn, waar je ongeveer 60 jaar hebt gewoond. ik trek er gemakshalve 10 jaar vanaf, daar ik in het buitenland verbleef. Je hebt immers zeeën van tijd althans, dat denk je. Genieten van je familie, vrienden en kennissen, maar wat gaat de tijd snel. Komt het omdat je niet meer elke dag hoeft te plannen? We hadden weer even een fantastische tijd in het appartement van onze vriendin Barbera en konden daar heerlijk een paar weken wonen. Wel wilden we als zij terugkwam naar Nederland, dat wij iets anders hadden om te wonen, want zoals een mooi spreekwoord aangeeft, vrienden en vis blijven 3 dagen fris.

We hoorden van onze vriendin Nicole, dat ze in Hotel Bad Boekelo appartementjes verhuurden en zo gezegd zo gedaan hebben we daar gewoond van 01 juli tot 01 september 2019.

De appartementen van Hotel Bad Boekelo

Inmiddels hadden we ons geïnstalleerd in Bad Boekelo, prachtig leuk klein appartementje 2 slaapkamers en 2 badkamers en natuurlijk een fijn terras, zodat we in de zomer heerlijk buiten konden zitten. Maar moesten bij thuiskomst van Barbera nog wel even haar verjaardag vieren, dus op naar Enschede met Champagne.

Verjaardag vieren van onze lieve vriendin Barbara

BAD BOEKELO HAD IETS MAGISCH

We kenden alle twee Bad Boekelo, uit onze jeugd, toen er nog een golfslagbad was. Grappig dat Gerard daar ook kwam, maar wij elkaar jaren later pas leerden kennen, (40 jaar later) maar we kennen natuurlijk wel allebei de verhalen rond Bad Boekelo. Het is 1934 met Pinksteren geopend. De Koninklijke Nederlandse Zoutindustrie begon in 1918 met de zoutwinning in Boekelo. De KNZ legde het zoutwaterbad als recreatiegebied voor de mensen uit Oost Nederland aan, zodat ze ook in zout water konden zwemmen  en noemden het Zee op de heide.  Het bad heeft bestaan tot 1988. De golven werden kunstmatig gemaakt door een grote uit Duitsland afkomstige installatie. Iedereen die er geweest is, kent nog de sirene en renden we met zijn allen naar het zwembad want in de golven en het zoute water dan waande je je pas echt in zee.

Oude  reclamefoto’s van Bad Boekelo

Wat ook leuk is, vooral  voor kinderen, het boemeltreintje tussen Haaksbergen en Boekelo. Heerlijk in Boekelo even een wandeling maken en of iets eten of drinken of wat boodschapjes doen en dan met de trein terug.

Op het stationnetje in Boekelo
Gerard heeft zijn kwajongensstreken nog nooit verloren
De Stoomtrein van Boekelo

Station Boekelo, eindstation, iedereen uitstappen

VAKANTIE IN EEN VAKANTIE

Als je met pensioen bent, hoef je niet meer te werken, maar wij hebben beiden nog gewerkt Gerard tot 67 jaar en ik tot en met mijn 69ste. Maar vanaf 2017 begonnen we er naar toe te leven om niet meer te werken en nog meer te genieten van het leven dan we al deden.

Even een dagje Duitsland Ik rij Gerard overal naar toe.

Zo gingen we oppassen bij onze vrienden Marc en Sharon in Enschede, dan konden zij een weekje op vakantie en hoefden ze Maxime de hond niet naar een asiel te brengen. Het was heerlijk en we hadden het gevoel, dat we een week vakantie in onze eeuwige vakantie hadden. Hoe mooi kan het leven zijn.

Maxime, ons kind voor een week
Een voorbeeldig kind
Marc komt een dagje bij ons op bezoek vanuit Amsterdam

BARBERA KOMT GEZELLIG MIJN VERJAARDAG VIEREN IN BOEKELO

Wat een heerlijk dessert
Heerlijke toetjes

Als het even kan, ga ik met onze vriendin Willy Bathoorn en haar zus Erica Golfen op de Twentse in Delden. Na het golfen, komt Gerard naar Delden  (Gerard golft niet) en gaan we heerlijk met zijn viertjes eten. Wat heerlijk, we hebben al jaren een leuk contact en als het er even in zit, komen ze 2020 bij ons op vakantie.

Onze vriendin Willy Bathoorn uit Delden

Natuurlijk waren we ook weer uitgenodigd bij onze vriendin Gerda Smelt, die het niet kan laten weer heerlijke te koken voor ons. Gerda wilde niet meer reizen, maar we hebben nu afgesproken dat ze met een vriendin a.s. zomer, gezellig bij ons in Spanje komt.

Bij Gerda Smelt, altijd gezellig
Gerda, wat een fantastische tuin

In Boekelo eten we gezond en meestal op ons terrasje.

Gezond ontbijtje
Alle pondjes van de wereldreis moeten er toch weer af

WAT GEZELLIG, ALS JE MET JE BUREN OF VRIENDEN FANTASTISCH KUNT GENIETEN VAN EEN HEERLIJKE FIETSTOCHT.

Ieder jaar fietsen we met Fons en Mieke, Mieke is mijn tweelingnichtje (wij zijn alletwee op 04 juli 1948 geboren) en we hebben een afspraak dat we elk jaar in de zomer een dag met elkaar gaan fietsen. Ieder jaar is er iemand voor organisatie van deze dag verantwoordelijk. Ook met onze lieve oude buren Annelies en Henny aan de Mooienhof (waar we 10 jaar naast hebben gewoond)  in Enschede.

Voor mij moest het met echt tafellinnen , aardewerk en glaswerk, dat was mijn ultieme geluk om mensen zo te verrassen met een heerlijke lunch en dat allemaal vanuit onze fietstassen (wel gekoeld hoor). Lieve vrienden en buren wat hebben we genoten, dat blijven we er in houden, of dat nu in Nederland is of op de plek waar we in de toekomst wonen. Altijd welkom, want wij zullen jullie beslist gaan missen.

Foto’s zijn van 2018

Op de fiets op de fiets……..

De route bepalen? Dan maar naar het Haaksbergerveen.
Ieder jaar is er een stel verantwoordelijk voor de lunch, dit jaar was ik aan de beurt.
Alles in de fietstas maar wel gekoeld

NATUURLIJK SLAAN WE OOK ONZE OUDE BUURTJES VAN DE MOOIENHOF NIET OVER

Annelies, wat ben je een heerlijk mens, ik mis je nog elke dag.
Lekker genieten Henny en Annelies. Met Berendsen onze slijter hadden we een lekker wijntje.

HOE MOOI IS TWENTE?

Tijdens onze wandeling even een plaatje schieten

Wat is Boekelo een  schitterende omgeving, genieten van de natuur en tussendoor heerlijk op ons terrasje voorbereidingen treffen voor onze tweede reis en tussendoor eens lekker op de fiets of prachtige wandelingen maken. Wat kunnen we  meenemen als we straks naar Spanje vertrekken, want we hebben natuurlijk bijna een jaar gereisd met een rugzak  met 15 – 20 kilo, maar als je dan weer een auto ter beschikking hebt, dan is het wel jammer, dat je die eigenlijk weer tot de nok toe vol hebt. Hadden we niet gezegd, we kunnen met 15 – 20 kilo de hele wereld rond, dus hebben we nooit meer nodig. Natuurlijk wel, niet direct voor onderweg, maar als je straks op de plaats van bestemming bent, wil je ook wel weer eens zelf koken en dan heb je wel je potjes en pannetjes nodig.

Met de trein van Bangkok naar Vientiane Laos

Je wilt ook na 1-2 jaar wel weer in je eigen stoel of bank kunnen zitten, maar wat denk je van je eigen bed, en je eigen beddengoed dat is waarschijnlijk wel het grootste verlangen. Maar dan zijn er natuurlijk je eigen TV, je heerlijke baddoeken en je servies en bestek. Oh heerlijk ik kan me er nu al op verheugen. Dus zijn we straks ook weer bezig om alles om ons heen te verzamelen waar we zo gehecht aan zijn.

Ons verblijf in Boekelo, zou natuurlijk niet volledig zijn, als ons niet iets speciaals zou zij opgevallen. geen legendarische kapsalonnetjes, maar vogelhuisjes.

ONZE SPECIALS VAN BAD BOEKELO

Dit is echt Nederlands, want dat hebben we in andere landen weinig of nooit gezien.

Wat heerlijk om uit te kijken naar een nieuw gedeelte in ons leven, dat we nog fantastisch gezond zijn en dit allemaal nog kunnen. Vanuit Bad Boekelo vertrekken we toch met een redelijk geladen auto via Duitsland richting Frankrijk. In Frankrijk gaan we vrienden bezoeken, hebben alle tijd, dus geen idee hoe lang we er over zullen doen.

Goodbye Boekelo, tot een volgende keer wie weet.

Volgen jullie ons via Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Andorra, naar Spanje, wij hebben immers tijd genoeg. jullie ook?

`

Please follow and like us: